vineri, 4 martie 2011

Kasem Abu Bakr

L-am cunoscut pe Kasem Abu Bakr la o cafea... ne-am împrietenit în vreo treizeci de secunde, de parcă ne știam de la grădiniță... Un tip al dracului de comunicativ, pe care l-am evaluat greșit la vreo 25 de ani, fără briz-brizuri, formule de politețe și coregrafie de oraș. Simplu, cerebral și relaxat. Înainte să ne dedăm la amabilități, a intrat în cafenea o duduie interesantă. .. I-am făcut semn cu cotul, golănește...
 ”Bunuță roșcata asta...” ” E operată la nas...”, mi-a răspuns sec.

”Nu e !”, am replicat, foarte încrezător în capacitatea mea de a detecta operațiile estetice, inclusiv pe întuneric... Pe bune, dacă ți-ai modificat vreun oșcior la față, îmi dau seama în câteva secunde, chiar dacă te văd într-un club după cinci pahare de Jack Daniel's sec, cu gheață...

”Ba e operată”, a replicat cu un calm superior Kasem, și deja îmi venea să-l iau de piept...”Nu e, frate !...E nasul ei !”... ”E operată...”, plusează el impasibil, de-mi vine să mă duc cu tupeu la gagică s-o întreb... ”Nu te supăra... ți-ai făcut cumva operație estetică la nas ?”... M-am abținut cu greu, realizând că aș fi cel puțin penibil în mârlănia mea...

Kasem arată ca un golănaș isteț, subtil pedant în spatele unei aparențe de neglijență masculină... Nu e nici neras, nici bărbierit, nici frumos nici urât, nici studiat nici grobian. Pur și simplu e calm și sigur pe el, fixându-te cu un zâmbet impasibil și relaxant ca o bere la umbră în mijlocul lui august... Are charismă... E chirurg estetician, deci știe când un nas e operat sau nu...
Avea dreptate. Gagica era ”cioplită”... Cu talent, pe bani frumoși, dar cioplită... ”Dacă te mai uiți odată la ea, n-o să ți se mai pară atât de drăguță...poate doar din profil”, zice Kasem... Mă uit din nou, convins de statutul lui profesional și mă iau nervii când realizez că are dreptate... Roșcata are un nas suspect de obraznic, și din față mi-e clar că e departe de ce părea dintr-un lateral...

”Al dracului arab, ce ochi are !!”, îmi spun în gând... ”Da, frate, e urâțică, ai avut dreptate...și e și operată la nas...”, capitulez eu cu un ton dezamăgit...”Ți-am zis doar...”, pune el degetul pe rană, zâmbind golănește pu sub o mustață subtilă...

”Kasem este Imamul nostru”, aruncă din senin prietenul meu Sami, zâmbind larg...

”Mă ia la mișto !”, gândesc într-un micron de secundă și răspund spontan cu un rânjet superior.. ”Daaaa, frate, el e Imam și eu sunt Albă ca Zăpada !”... ”Nu, pe bune...Kasem e Imamul nostru de la moschee !”, insistă Sami, și-l cunosc suficient pe marocan cât să știu că n-ar forța niciodată o glumă răsuflată, dacă l-ai prins în flagrant...

”Fără mișto...tu ești Imam ?!!!”...”Da”, răspunde Kasem la fel de sec, mai serios decât sfântul profet...”Imam, adică preotul vostru musulman ?!”, întreb tâmp și neîncrezător...”Da !...uite o carte de vizită”...

Kasem Abu Bakr e preot musulman ! Și chirurg estetician !...

”Păi bine, Imamule, nu avem aici un conflict de interese ?”...Allah zice: ”Tu te naști cu fața asta !”, dar vine Imamul și zice ”Nuu...vino la mine, și-ți fac alt nas, îți umflu buzele și-ți ridic pomeții”...

”Dacă felul în care arăți prin naștere îți otrăvește sufletul și-ți afectează viața, eu te repar”, răspunde Kasem. ”Dacă îmi aduci o poză cu Brad Pitt și-mi ceri să te fac la fel, te trimit la plimbare... Eu nu tratez vanitatea, și nu te operez niciodată de două ori, decât dacă am greșit eu ceva și e cazul să repar...dar nu e cazul... Dacă te întorci că vrei nasul mai cârn decât ți l-am făcut prima oară, te trimit la plimbare... Eu îți vindec sufletul, nu te reinventez...”

Mă uit la el ca boul la poarta nouă, și nu reușesc să-mi reprim un gând clandestin...

”Incredibil...golanul ăsta simpatic e preot musulman !”...

Am vorbit o grămadă cu Imamul Kasem , despre toate prostiile. A ascultat până la capăt, a raționat și a tolerat cu argumente logice blasfemii pe care orice religie le-ar fi negat. Inclusiv a lui. A venit cu replici pertinente și susținute științific, nu religios. Kasem nu bea, nu fumează și se roagă de trei ori pe zi. Citește slujba în araba veche - o limbă pe care o știu puțini și o vorbesc și mai puțini... În sfârșit, am descifrat zâmbetul senin de pe fața doctorului... ”Deci ești Imam...foaaarte tare !”, adaug, surprins de clișeul idiot pe care tocmai l-am slobozit involuntar...

”Fii atent, că vin la tine de Paște, Imamule !”, adaug cu un aer teribilist...

”Te aștept. La noi, moscheea e deschisă tot timpul. Vino când vrei...”, parează natural Kasem, de parcă mă invita la o bere în Herăstrău...

”O să vin !”, închei eu...și fie vorba între noi, chiar o să mă duc. Anul ăsta fac Paștele la moschee, și poate la anul merg cu tupeu la o sinagogă, să vedem ce-o să fie...

”Sună-mă, dacă e ceva”, îmi întinde Kasem o carte de vizită după ce dă peste cap ultima gură de fresh de portocale... Îmi strânge mâna ferm, salută șmecherește din ochi și pleacă în stil, de zici că n-avea altă treabă pe lume decât să-i fure gagica lui Poponeț...

Kasem este Imam, doctor estetician și nu-și ia la mișto nici meseria, nici vocația... De Paște, mă duc la el. O să mă descalț la intrarea în moschee, o să-mi fac o cruce largă și o să-l salut ca pe un șmecheraș charismatic și haios pe care l-am cunoscut într-o cafenea...

Să-i spun ”sărut-mâna părinte ?”...

Probabil m-ar pufni râsul și pe mine și pe Kasem... Preotul musulman pe care s-ar putea să-l confunzi cu un băiețaș de Dorobanți, uns impardonabil cu har de un Allah prea destins pentru a ține cont de canoane...



Share On Facebook !

9 comentarii:

  1. ciudat, cu ceva timp în urmă declarai într-un articol că femeile urate ar trebui să stea în casă...um..

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu te astepta sa se intample ceva special la moschee de Pasti :) Dar in schimb te poti duce la sfarsitul lui August de Eid :)

    RăspundețiȘtergere
  3. I wanna meet this guy too! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Dragi pacienti ai Dlui. Dr. Mohammad Abu-Baker si potentiali pacienti,


    Doresc sa va aduc la cunostinta faptul ca Dl. Dr. Mohammad Abu – Baker, impreuna cu fiul sau Dl. Dr. Kasem Abu - Baker au provocat moartea unei paciente in luna martie a anului 2011, in urma unei interventii netratata corespunzator post operatoriu conform codului deontologic al medicilor.

    Complexitatea interventiei a fost de nivel mic, pacienta neavand probleme cu sanatatea inainte de interventia programata de Cabinetul Tulkarem.

    Familia indoliata este surprinsa de reclama pozitiva pe care o promoveaza Cabinetul Tulkarem in urma acestui necaz provocat. “Conditiile excelente si serviciile profesionale” ale cabinetului mai sus mentionat, au provocat moartea pacientei.

    Acesti medici au un grad pronuntat de interes fata de remunerarea pecuniara in comparatie cu succesul interventiei chirurgicale. Cu alte cuvinte, preturile exagerate ale interventiei chirurgicale nu reflecta calitatea si referintele invocate de doctorii titulari ai cabinetului.

    Din cercetari amanuntite, a reiesit faptul ca Familia Abu – Baker, prin prisma activitatii desfasurate in domeniul medical, a mai avut precedente soldate cu moartea pacientului operat si tratat la Cabinetul Tulkarem in Romania.

    Daca doriti mai multe informatii in acest sens, va rog sa ma contactati pe numarul de mobil 0730505006.

    RăspundețiȘtergere
  5. dar la ce moschee se roaga? ca sunt vreo 5 in buc.

    RăspundețiȘtergere