joi, 25 noiembrie 2010

Testament

Conceptul în sine mi se pare inutil... ”După mine potopul” mi se pare o exagerare... ce treabă mai am după moarte cu starea vremii ?!... Dacă eu nu mai sunt, de ce-ar mai conta că voi încă sunteți ?... Oricum e frecție la picior de lemn, pentru că nici voi n-o să mai fiți, nici următorii, și-așa mai departe... Și dacă ar conta, odată mort, oricum nu mai faci parte din existență, așa că dă-o dracului, și odată cu ea, pe cei rămași temporar în urmă... Sună nihilist, dar e adevărul sec... E o chestiune de timp până o să redevenim pământ. E tot o chestiune de timp până pământul o să redevină praf, și-apoi piatră, și-apoi foc, și de la capăt, pământ. Și iar noi... Vă grăbiți undeva ?... Pe toți ne ”freacă” ce-o să fie după ce n-o să mai fim. De ce ? Inutil, și totuși instinctiv, pentru că ne e greu să acceptăm că ne ducem și nu mai avem nimic de făcut pe lumea asta, decât printr-un act solemn care îngrașă notarii... Ne ducem, sau ne întoarcem ?... Cine știe unde... Testamentul este exprimarea scripturală a incapacității noastre de a accepta că vine un moment când ne întoarcem în glod și gata... Vrem să lăsăm niște urme după ce încetăm să pășim... Caraghios. Și totuși, îți pasă. Greu de explicat pedanța asta vis-a-vis de ce-o să fie după tine, deși tu oricum nu mai ești și nici ceilalți n-o să mai fie multă vreme... În fine... dacă se poartă, atunci să fie...




 
TESTAMENT

1. Vreau să fiu incinerat. Ideea de groapă, sicriu trapezoid din lemn ieftin, noroi, viermi și crucea aia sinistră m-ar face să mă răsucesc în criptă ca mixerul... ceremonia de înmormântare a ortodocșilor este patetică, penibilă, grețoasă, primitivă, inutilă și exhibiționistă ca o curvă pe centură, îmbrăcată în negru... Nu vreau poză ovală, cu margine aurită, nu vreau coroane din garoafe, nu vreau babe orăcăind. Nu vreau să-mi legați picioarele cu o sfoară. Nu vreau vată în nas. Nu vreau giulgiu, popă, cuie, vin, colivă sau colaci de pomană. N-au niciun gust. De fapt, nu vreau nimic...

2. Dacă mai e ceva bun în mine,înainte de crematoriu, vreau să luați tot. Piele, retină, plămâni (deși nu vă recomand), rinichi, ficat și ce-o mai fi disponibil... Cu tendoanele să se joace mâțele... Cine are nevoie, să se îndestuleze după voia inimii din ce-o să mai rămână din carcasă. Resturile dați-le unor câini vagabonzi... Ce rămâne pe-afară, nedigerabil, la cuptor, și ce iese de-acolo,într-o cutie de tablă etanșeizată, să nu mă împrăștii prin mașină...

3. Nu vreau loc de veci. O tâmpenie... Vreau să mergeți în Vrancea, între munți, unde nu se aude decât apa râului și pasărea cerului. Acolo vreau să-mi zboare cenușa, fără destinație,spre nicăieri și peste tot... Vreau să mă întorc de unde venim, dus de vânt... Vreau să fiu colbul cerului și al pământului, în același timp. Vreau să plutesc pe nori și să vă intru în ciorbă. Vreau să mă uit la voi cum faceți sex... Vreau să vă aștept de peste tot și de nicăieri, n-aveți de ce să mă proptiți într-un singur loc, mai devreme sau mai târziu uitat de lume, frământat de buldozere și transformat implacabil într-o clădire de birouri...

4. Nu vreau să plângă nimeni. Cine plânge să stea acasă și să se uite la ”Dansez pentru tine”. O tâmpenie... Să plângi de ce ?... Implacabilul nu se plânge, se acceptă. Nu vreau să fiu urmat pe ultimul drum din Vrancea de niciun apropiat, pentru simplul fapt că nu-mi plac manifestările din obligație. Doar unul, să mă ducă acolo, sus, pe un vârf de munte. Aș zice Adela, sau Dragoș, dacă îl țin genunchii. Dacă nu, tocmiți un om cu ziua și treceți-mă pe caiet.... Ați cunoscut pe cineva să meargă la o înmormântare de plăcere ?... Nu există, și nu vreau altfel. Fără înmormântare, fără alai, fără haine negre... Ce e prostia asta cu hainele negre ?!... Există un cod vestimentar pentru înmormântare ?!...Un fel de morbid fashion ?!... Rahat. De ce ??...cui îi pasă ??!... Mortului ?...

5. Tot ce a fost al meu (începând cu ața dentară, ciorapii, ipod-ul, prezervativele și terminând cu cele mai costisitoare proprietăți) v-aș ruga să le lăsați într-o cutie de carton, într-o intersecție. Să ia de acolo cine vrea, ce vrea. Să se bată pe ele, să se păruiască țigăncile, să se înjure de morți... Dacă vă tentează ceva în mod special, serviți-vă... Restul să fie al cui se nimerește... Fără ”bogdaproste”... Ce cuvânt idiot !... Dacă vă aud că-l rostiți, o să vă bântui până mă plictisesc...

6. Să nu-mi facă nimeni pomană. Vreți să mâncați, mergeți la supermarket. Nu vreau să vărsați băutura pe jos, nu vreau să-mi aprindeți lumânări. Oricum nu le știu și dacă ar fi să le asist, de ce m-ar entuziasma ipostaza ?... După ce crăp, n-am ochi să mai văd, deci lumina voastră mă lasă (la fel de) rece, așa că păstrați-o pentru zilele când se taie curentul...

Dacă am uitat ceva, o să vă anunț post-mortem prin intermediul unei clarvăzătoare,în direct la OTV...

În rest, să trăim !...
Share On Facebook !

9 comentarii:

  1. Imi place mult cum scrii, dar postul asta a fost creepy rau de tot. :D Eram curioasa de unde ti-a venit ideea cu Testamentul. Refuz sa cred ca postul asta a venit ca urmare a unei perioade cenusii prin care treci in momentul asta. :)
    Iar in ceea ce priveste testamentul, cel putin punctul 4 nu cred ca o sa iti fie indeplinit ...
    PS - Scrie mai des ... :P

    RăspundețiȘtergere
  2. E cel mai bun text de pe toate blogurile pe care le-am "bantuit" astazi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu aproape am incalcat punctul 4 inca de cand am citit titlul. Articolul este la fel de reusit ca si "Cum m-am lasat de fumat". E heartfelt, foarte personal si cu amaraciunea aia pe care reusesti mereu s-o transformi in enterteinment. Liviutz, eu inca astept sa te vad cum/ce scrii in calitate de tatic. De ani de zile te vad ca pe un bun tatic de fetita. Pur si simplu stiu, TE stiu. :)
    Alina

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred că mai ai de așteptat, Alina :)... Vreau să-mi modific testamentul cât mai târziu :))...

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim: m-am gândit de mult,l-am mai scris în altă versiune, dar era prea creepy, și atunci am venit cu varianta asta light :)...

    RăspundețiȘtergere
  6. :P
    Nici nu vreau sa ma gandesc cum suna prima versiune. :D
    Lasa testamentul (oricum ar fi el) pentru vreo 80 de ani asa ... :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Si cum nu ai ramas dator niciodata,in speta la mine,promit sa te duc eu,grijulie intr-un borcan bine inchis ermetic,ptr ca nu-mi doresc sa te risipesc pe undeva.....esti cineva...fara cuvinte!

    RăspundețiȘtergere
  8. ce tare! eu vreau viking burial - sa ma puna intr-o barca cu paie deasupra si sa-mi dea drumul pe mare, si apoi sa traga cu sageti aprinse in mine si sa ard acolo, pe mare. nici eu nu inteleg toate penibilitatile astea cu hainele negre, sute de oameni care sunt acolo doar ca sa se indoape, maxim 10% dintre cei prezenti fiind real afectati, sute de babe care vin si urla aiurea. mie mi-ar placea la inmormantarea mea sa cante cineva. sa las un playlist :D

    am vazut ca suntem nascuti in aceeasi zi. probabil asta explica multe :))

    RăspundețiȘtergere